Rekordowa edycja Intel Extreme Masters 2019!

FOT: ESL, Adela-Sznajder

174 000 kibiców odwiedziło największe wydarzenie esportowe na świecie zorganizowane w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Za nami najliczniej oglądany turniej CS:GO w historii ESL.

W trakcie rozgrywek odbyło się 10 dni turniejów IEM CS:GO, ESL One Dota 2, Fortnite oraz IEM StarCraft II.  Dodatkowe turnieje esportowe zorganizowane zostały również podczas IEM Expo w MCK.

ESL, największa na świecie firma esportowa oraz Intel Corporation, jedna z wiodących marek angażujących się w esport, świętują zakończenie wyjątkowo udanej serii turniejów esportowych zorganizowanych w jednej lokalizacji. W Katowicach, w kultowym Spodku, odbyły się zarówno flagowe turnieje ESL One powered by Intel, jak i Mistrzostwa Świata Intel® Extreme Masters (IEM). Ostatni przystanek 13. sezonu Intel Extreme Masters to miejsce, gdzie najlepsi zawodnicy esportowi osiągnęli historyczne rezultaty, śledzone przez rekordową publiczność dopingującą zawodników na miejscu oraz w Internecie. W Spodku spotkali się także eksperci branżowi, którzy dyskutowali o biznesowych aspektach i przyszłości dynamicznie rosnącego rynku esportowego. W nagrodach pieniężnych przyznano ponad 2,5 mln dolarów, które przypadło w udziale najlepszym graczom na świecie startującym w rozgrywkach Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Dota 2, StarCraft II, Fortnite i inne gry. To jak dotąd największa skumulowana pula nagród w historii rozgrywek ESL.

FOT: ESL, Bart-Oerbekke

Znaczący wzrost głównych wskaźników aktywności

Wraz z 174.000 kibiców, którzy przez dwa weekendy odwiedzili Spodek i towarzyszące IEM Expo w Międzynarodowym Centrum Kongresowym, wszystkie turnieje zgromadziły internetową publikę, która oglądała esportowe rozgrywki łącznie przez 157 mln godzin. Transmisję obejrzało 232 mln widzów (łączna dzienna liczba widzów oglądających rozgrywki w czasie trwania całego eventu). Stanowi to kilkukrotnie wyższą oglądalność w stosunku do wcześniejszych lat i rekord oglądalności turniejów ESL. Rekordowa liczba unikalnych użytkowników, którzy oglądali rozgrywki tylko jednego dnia wyniosła aż 20 milionów. Wydarzenie było transmitowane przez telewizje oraz cyfrowe platformy aż w 21 językach.

„Tydzień esportu w Katowicach organizowany przez ESL to gwarancja niezapomnianych chwil i emocji, którym towarzyszy rekordowa oglądalność i widownia” - powiedział Ralf Reichert, CEO ESL. „Jesteśmy pokorni i dumni, że co roku możemy wracać do tej publiczności i dzielić się w Spodku magicznymi chwilami z całym esportowym światem. Esport ma przed sobą bardzo ekscytujący rok, który, co mogę powiedzieć z dumą rozpoczął się wraz z ESL One i Intel Extreme Masters Katowice”.

„Z 232 milionami widzów online i 174.000 entuzjastów oglądających rozgrywki w Spodku, IEM Katowice 2019 zapewniło fanom gier niesamowitą rozrywkę, której oczekują od ESL i Intela”, powiedział John Bonini, wiceprezes / dyrektor generalny VR, Gaming and Esports Group w Intel Corporation. „Intel jest głęboko zaangażowany w napędzanie emocji związanych z esportem dostarczając komputerów PC o niesamowitej wydajności, uwalniającej inwencję w społeczności graczy”.

Żródło: www.esportmania.pl