Spodek w obiektywie NASA?
Spodek – jeden z symboli Katowic i jednocześnie najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Polsce, zostanie podświetlony na czerwono w ramach globalnej inicjatywy pod nazwą #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One. Akcja solidarnościowa branży związanej z organizacją i pracą przy wydarzeniach kulturalnych, w sektorze spotkań biznesowych i imprez, odbędzie się 30 września 2020 r. Swój udział potwierdziła także NASA.
Koncepcja kampanii #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One zakłada artystyczne podświetlenie na czerwono charakterystycznych obiektów, w których w czasach przed pandemią COVID-19 organizowane były wydarzenia o charakterze kulturalnym, rozrywkowym, sportowym, biznesowym, targowym i wystawienniczym. Amerykańska NASA zadeklarowała, że – przy sprzyjających warunkach pogodowych – wykona zdjęcia wybranych budynków.
Inicjatywa zasięgiem obejmuje cały świat. 30 września br., o godz. 20 lokalnego czasu, podświetlone zostaną obiekty zlokalizowane m.in. w: Afryce Południowej, Australii, Bangladeszu, Belgii, Brazylii, Chile, Hong Kongu, Kanadzie, Niemczech, Nowej Zelandii, Słowenii, Polsce i USA.
Kampania #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One ma na celu podniesienie świadomości opinii publicznej i mediów w zakresie wspierania sektora wydarzeń na żywo. Od marca br. nie odbywają się główne festiwale, koncerty, wycieczki, targi oraz wydarzenia biznesowe. Sektor wydarzeń i łańcuch powiązanych podmiotów jest zagrożony upadkiem, miliony ludzi na całym świecie pozostają bez pracy.
– Przychody artystów, organizatorów wydarzeń i innych podmiotów – dostawców usług, sprzętu, cateringu, bileterii, zarządców obiektów, a także hoteli czy gastronomii – w wielu przypadkach spadły do zera. W Polsce stopniowo przywracane są wydarzenia, wszystko jednak nadal ma swoje ograniczenia i cały czas towarzyszy nam niepewność jutra – mówi Marcin Stolarz, prezes firmy PTWP Event Center, która zarządza Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym. – Branża koncertów, eventów, imprez, konferencji i targów jest specyficzna – jako pierwsza odczuła skutki pandemii i niestety, jako jedna z ostatnich powróci na dobre tory. Skutki ograniczeń będziemy odczuwać długo, dlatego apelujemy o pomoc – dodaje.
Sektor spotkań, turystyki, imprez sportowych, rozrywkowych i wydarzeń biznesowych stanowi obecnie ok. 12 proc. polskiego PKB.
Inicjatorem akcji #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One jest PLASA – międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające podmioty z zakresu technologii usług branży wydarzeń i rozrywki.
Relacja live z podświetlania obiektów dostępna będzie na profilu „We Make Events Poland” w serwisie Facebook.