Za nami 20. edycja Festiwalu Mayday- rozmowa z organizatorem

DSC_01-1.jpg

W dniach 10-11 listopada w Spodku królowała kolejna edycja Festiwalu Mayday, największego festiwalu muzyki techno w Polsce. Pytamy organizatora jak podsumowuje dwie dekady pracy nad tym wydarzeniem i jakich niespodzianek możemy się spodziewać w przyszłym roku.

Za nami 20 edycja kultowego festiwalu Mayday. Jak odbieracie Państwo ta jubileuszową edycję?

Dwudziesta edycja była dla nas wyjątkowa. To niesamowite uczucie od 20 lat przyciągać i rok rocznie gromadzić ludzi w katowickim Spodku fanów Mayday. Żadne inne wydarzenie z podobną muzyką w Polsce, nie ma takiej historii jak Mayday.
Nasza impreza jest fenomenem i choć wielu próbowało ją naśladować, to Mayday od 20 lat jest na samym szczycie. Żadna inna impreza nie ma fanów jakich ma Mayday. Kiedy na koniec tegorocznego punktu kulminacyjnego czyli występu Friends Of Mayday, tysiące fanów w chmurach konfetti krzyczało: MAYDAY! MAYDAY! MAYDAY! aż ścisnęło nas w gardle... To bardzo wzruszające od 20 lat tworzyć coś, co dla tych ludzi jest najważniejszą imprezą w roku i dawać im emocje, które zapamiętają na całe życie!- mówią przedstawiciele Motion Music, organizator Mayday Poland. 



Jak rozwijało się wydarzenie na przestrzeni tych 20 lat?
Przed 20 lat wydarzyło się naprawdę wiele.  W 2000 roku zaczynaliśmy z jedną sceną, teraz mamy już 3, a kto wie, czy nie będzie ich jeszcze więcej ;)
Mamy wyjątkowe szczęście, że marka Mayday rozpoznawalna jest na całym świecie. Od zawsze współpracować z nami chciały najlepsze firmy produkujące podobne wydarzenia. Dzięki temu przez cały czas mamy dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz najbardziej wykwalifikowanych fachowców, możemy więc czerpać z ich doświadczenia.

Czy lokalizacja w kosmicznych Spodku wpływa na odbiór wydarzenia?
Wydaje nam się, że tak. Zacznijmy od tego, że impreza Mayday jest wydarzeniem ogólnoeuropejskim, a Katowice mają bardzo dobrą bazę noclegową. Łatwo tu dotrzeć każdym środkiem lokomocji. Z uwagi na fakt, że Mayday od samego początku odbywa się właśnie w katowickim Spodku, jest poniekąd wpisany w historię Mayday. Nasi fani nazywają go "domem" Mayday. Poza tym jest coś niezwykłego z samej bryle Spodka, rzeczywiście jego kosmiczny kształt, różniący się od typowych hal, gwarantuje niezwykłe wrażenia.

Który z elementów przeszedł największa ewolucję w ciągu 2 dekad? Technika, działania promocyjne?
Wszystko! Promowanie pierwszych edycji skupiało się wyłącznie na radiu i telewizji, internet dopiero raczkował.  Zamówienia na bilety przyjmowaliśmy przez telefon, a na koszulki z logo Mayday kartkami pocztowymi :) W 2000 roku technika na Mayday to były dwa projektory „dużej” mocy, kilkadziesiąt metrów kratownicy i urządzenia „moving light” ale i tak byliśmy najnowocześniejszą imprezą w Polsce.
Dziś, po 20 latach Mayday nadal jest najnowocześniejszy, łączący w idealnym zestawieniu z multimedia, światło i konstrukcje.

Jakie były najważniejsze momenty w tworzeniu tego wydarzenia?
Zdobycie zaufania i stworzenie niesamowitej więzi fanów z naszą marką. Nie byłoby Mayday bez naszych fanów. To dzięki nim, Mayday w Polsce stał się ikoną samą w sobie. To dla nich co roku podejmujemy wyzwanie w zorganizowaniu edycji, którą zapamiętają na długo.

Jak na przestrzeni lat zmieniła się publiczność?
Mayday to impreza z bardzo długim stażem. Fani z pierwszych edycji mają obecnie po 40 i więcej lat i ustatkowane życie w większości zrezygnowali z imprez na rzecz rodzin i dzieci. Mamy świadomość, że przeszliśmy "wymianę" pokoleniową. Mniej więcej w połowie, zaobserwowaliśmy zainteresowanie imprezą wśród coraz młodszych gości, staraliśmy się więc muzycznie dopasować do ich gustów. Na dzień dzisiejszy Mayday ma wypracowany przez lata, własny i niepowtarzalny styl. Wszyscy wiedzą, jakiego gatunku muzyki mogą spodziewać się na każdej ze scen. Najpiękniejszym prezentem z okazji Wielkiego Dwudziestolecia był fakt, że odwiedziła nas cała masa fanów, którzy bywali na pierwszych edycjach Mayday. Byli pod ogromnym wrażeniem, że pomimo gigantycznego rozwoju imprezy nie straciła ona zupełnie swojego ducha i klimatu.


Jakie są plany na kolejne edycje? Czy szykujecie Państwo niespodzianki?
Chcemy aby Mayday nadal przyciągało tak szeroką publiczność dlatego stawiamy na rozwój. Nie możemy zdradzić zbyt wiele ale nasze głowy są pełne pomysłów. Wiadomo, że na imprezie muzycznej najważniejszy jest Line Up i również w tej kwestii mierzymy wysoko. Naszą przewagą jest to, że Mayday zawsze odbywa się 10 listopada. W roku 2020 wypadnie we wtorek zatem mamy większe pole do popisu w bookingach. DJ'e z reguły grywają w weekendy a nie w środku tygodnia. Z większą prawdopodobieństwem uda nam się zabookować tych DJ'ów na których najbardziej nam zależy.

Organizatorem Mayday Poland jest Motionmusic Jerzyk Kupczak. 

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów.

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP Event Center Sp. z o.o.