Od końca czerwca przez 10 wakacyjnych weekendów na tarasach Spodka i w Zielonej Dolinie Międzynarodowego Centrum Kongresowego trwała druga edycja konceptu Gastro Fajer. Gospodarze i goście wspólnie tworzyli w sąsiedztwie Spodka klimatyczną przestrzeń wypoczynku, spotkań i dobrej zabawy.
Tegoroczne lato sprzyjało spędzaniu wolnego czasu na powietrzu, a tarasy Spodka i Zielona Dolina znów stały się miejscem spotkań, relaksu i zabawy.
Mieszkańcy i odwiedzający Katowice, a także uczestnicy wydarzeń organizowanych w czasie wakacji w MCK i Spodku korzystali z oferty stoisk lokali gastronomicznych i foodtrucków, nie tylko ze Śląska, uzupełnionej o wybór piw kraftowych. W programie były muzyczne wieczory, targi mody, warsztaty, atrakcje dla najmłodszych oraz seanse Kina Letniego Antyradia.
W ramach stałej współpracy kilku restauratorów było obecnych regularnie. Pozostałe stoiska “rotowały”, dzięki czemu co tydzień można było kosztować nowych dań – od klasyki street foodu po potrawy bardziej wyszukane.
Co czwartek odbywały się koncerty jam session, w piątki i soboty – muzyka na żywo i sety DJ-skie, w niedziele proponowano aktywności związane ze sportem, gotowaniem, modą, stylizacją, muzyką czy zwierzętami. Impreza wzbogacona została licznymi warsztatami i targami.
– Gastro Fajer w 2019 roku to już nie tylko nocny targ ze street foodem, napojami i muzyką. Nasze przedsięwzięcie stało się zjawiskiem społecznym, angażującym mieszkańców, turystów oraz uczestników innych imprez odbywających się w tym samym czasie w Strefie Kultury – zauważa Oskar Olszewski z Gastro Fajer.
– Motywem przewodnim prowadzonej przez nas w tym sezonie komunikacji było hasło: ,,jedzenie, picie i fajne życie” i to właśnie te podstawowe wartości staraliśmy się zapewnić naszym gościom przez 10 weekendów działalności na tarasach Spodka. Wspólnie z naszym partnerem, Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem, oraz wspierającymi nas markami sprawiliśmy, że legendarne miejsce na mapie Katowic, jakim są okolice Spodka i MCK, naprawdę tętniło życiem przez całe wakacje.
Za nami także najnowsza odsłona Kina Letniego Antyradia. Była to najaktywniejsza edycja projektu organizowanego przez Eurozet (właściciela marki Antyradio) przy współorganizacji Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach.
W ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy goście Gastro Fajer mogli zobaczyć takie filmy jak obsypane nagrodami “Bohemian Rhapsody” czy “Green Book”. Nie zabrakło również filmowych historii superbohaterów (“Deadpool”, “Logan”) oraz kina dla najmłodszych widzów (“Minonki rozrabiają”).
Łącznie odbyło się 10 projekcji, przez które przewinęło się 8 tysięcy widzów. Tym samym Kino Letnie Antyradia stało się największym kinem plenerowym w regionie. Na sukces projektu bez wątpienia składa się lokalizacja, ale także intensywna kampania promocyjna na antenie Antyradia Katowice oraz obecność w social mediach. Profil Kina Letniego Antyradia na Facebooku lajkuje ponad 3,5 tysiąca użytkowników.
W tegorocznej akcji sponsorami Kina Letniego Antyradia ponownie byli: Miasto Katowice oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Do grona nowych partnerów akcji dołączyli dealer samochodowy MM Cars oraz sieć sklepów budowlanych Leroy Merlin.
Warto również zaznaczyć, że w tym roku Kino Letnie Antyradia miało oprócz walorów stricte rozrywkowych także element edukacyjno-pomocowy. A to za sprawą gościa akcji, którym było Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach – przed każdym seansem emitowany był spot reklamowy kampanii społecznej „Bliscy krewni” propagującej oddawanie krwi.
Gastro Fajer 2019 w liczbach
• 10 weekendów, łącznie 38 dni jedzenia, picia i... fajnego życia
• szacunkowa liczba osób, która przewinęła się przez tarasy – 45 000
• gotowało ponad 40 wystawców
• uwarzono własne “gastrofajerowe” piwo. Goście wypili go ponad 2 hektolitry
• 30 występów muzycznych i artystycznych (koncerty, dj set, live act, stand up)
• 500 żarówek oświetliło teren
• 2 km kabli wszelkiego typu rozpiętych na evencie
• 20 osób pracowało na sukces Gastro Fajer
• 1500 zł przeznaczono na schronisko dla zwierząt w Katowicach
• 700 000 odbiorców – to skala dotarcia w mediach społecznościowych